ZADANIA EGZAMINACYJNE

ZADANIA EGZAMINACYJNE STOSOWANE PODCZAS EGZAMINU W ZAKRESIE PRAWA JAZDY KAT. A1, A2 oraz A

 

1. Zadanie egzaminacyjne – obsługa pojazdu:

  1. Przygotowanie do jazdy, sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy – osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafi sprawdzić:
  • poziom oleju w silniku,
  • poziom płynu chłodzącego,
  • poziom płynu hamulcowego,
  • działanie sygnału dźwiękowego,
  • działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
  • działanie świateł mijania,
  • działanie świateł drogowych,
  • działanie świateł hamowania „STOP”,
  • działanie świateł kierunkowskazów,
  • działanie świateł awaryjnych* – jeżeli występują.

Na wykonanie czynności osoba egzaminowana ma nie  więcej niż 5 minut, osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać, gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe, w przypadku dokonywania sprawdzenia świateł, o których mowa w lit. i lub j, osoba egzaminowana może poprosić egzaminatora o potwierdzenie działania światła zewnętrznego,

  1. właściwe ustawienie lusterek,
  2. dodatkowo dla kategorii AM, A2, A1, A:
    a) wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego,
    b) sprawdzenie stanu łańcucha (w przypadku, gdy pojazd jest wyposażony w łańcuch),
    c) zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku,
    d) podparcie pojazdu na podpórce;
    PRZEMIESZCZENIE MOTOCYKLA
    – zdjęcie z podpórki i przemieszczenie pojazdu z poz. 1 do poz. 2 w wyznaczonym stanowisku przy unieruchomionym silniku,
    – nienajeżdżanie na linie ograniczające stanowisko,
    – maksymalnie 3 zmiany kierunku ruchu (do tyłu, do
    przodu, do tyłu);

2. Zadanie egzaminacyjne – tzw. ósemka:

I.upewnienie się o możliwości jazdy:
a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
b) ocena sytuacji wokół pojazdu,
c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika;

II.5- krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8.
Sposób wykonania zadania:
a) niepodpieranie się nogami,
b) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne,
c) niepotrącanie pachołków.

 

3. Zadanie egzaminacyjne – tzw. slalom wolny:

I.upewnienie się o możliwości jazdy:
a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
b) ocena sytuacji wokół pojazdu,
c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika;

II.2-krotny przejazd pomiędzy 5 bramkami;
Sposób wykonania zadania:
a) niepodpieranie się nogami,
b) niepotrącanie pachołków

4. Zadanie egzaminacyjne – tzw. slalom szybki:

I.upewnienie się o możliwości jazdy:
a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
b) ocena sytuacji wokół pojazdu,
c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika,

II.1-krotny przejazd przez bramkę początkową, slalom pomiędzy 3 pachołkami i wyjazd przez bramkę końcową
Sposób wykonania zadania:
a) średnia prędkość jednego z przejazdów nie może być
mniejsza niż 30 km/h, – nie dotyczy kategorii AM
b) przejazdy muszą odbywać się na 2 lub 3 biegu – nie
dotyczy kategorii AM.
c) niepodpieranie się nogami,d) niepotrącanie pachołków.

 

5. Zadanie egzaminacyjne – ominięcie przeszkody:

– upewnienie się o możliwości jazdy:
– wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
– ocena sytuacji wokół pojazdu,
– płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika;
– 2-krotny przejazd pasem ruchu, na którym jest ustawiona przeszkoda.
Sposób wykonania zadania:
a) prędkość najazdu mierzona w wyznaczonym miejscu (wyłącznie od strony najazdu) nie może być mniejsza niż
50 km/h,
b) przeszkodę omija się raz z prawej raz z lewej strony tak, aby zaprezentować umiejętność wykonania przeciwskrętu
w prawo i w lewo,
c) niepodpieranie się nogami,
d) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne,
e) niepotrącanie pachołków.

 

6. Zadanie egzaminacyjne – hamowanie awaryjne:

Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych – obowiązkowo w zakresie prawa jazdy kategorii AM, A1, A2 i A, w przypadku pozostałych kategorii nieobowiązkowe:
– w przypadku prawa jazdy kategorii A1, A2 i A hamowanie awaryjne musi być wykonane przy prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla,
– manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania.

 

7. Zadanie egzaminacyjne – ruszanie na wzniesieniu:

Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć.

Masz pytanie?

Kursy motocyklowe

Szkolenia motocyklowe

MÓWIĄ O NAS
Mateusz Zając
Mateusz Zając
2023-11-02
Idealna szkoła jazdy, nic bym nie zmienił
Grzegorz Łuc
Grzegorz Łuc
2023-09-22
Bardzo polecam szkołę. Od strony formalnej i administracyjnej dużo wsparcia, uprzejmości, elastyczności i pomocy w znajdywaniu rozwiązań. Oskar dla p. Magdy. Szkolenie pod czujnym okiem Bogdana. Otwartość, bezpośredniość, metodyczność i profesjonalizm, zero irytacji nawet jak trzeba coś wyjaśnić ponownie. Kat A zdana za pierwszym podejściem.
Jarosław Bargieł
Jarosław Bargieł
2023-09-21
Super szkoła, fajny instruktor. Egzamin zdany w pierwszym podejściu :) polecam
Wiktoria Trembacz
Wiktoria Trembacz
2023-09-15
Cieszę się, że finalnie trafiłam do Motoelki. Żałuję tylko, że tak późno. Dzięki Panu Bogdanowi zrozumiałam, że nie taki diabeł straszny i nauczyłam się manewrów które wydawały mi się bardzo ciężkie. W końcu szłam na jazdy zadowolona i zmotywowana, a nie zestresowana i zrezygnowana. Pan Bogdan to właściwy człowiek na właściwym miejscu, obserwuje i uczy, ma dużo cierpliwości, ale gdy trzeba, sprowadzi na ziemię i na spokojnie wytłumaczy. I zawsze znajdzie czas. Z całego serca polecam tę szkołę i jak będę rozszerzać kategorię, to na pewno wrócę.
Marcin Kubaty
Marcin Kubaty
2023-09-09
Pozytywne wrażenia, odczucie postępów po każdej lekcji. Instruktor Bogdan ma świetne, bezpośrednie podejście.
Szymon Kamejsza
Szymon Kamejsza
2023-07-07
Git
Kathrin J
Kathrin J
2023-07-05
Bardzo serdecznie polecam !! Widać, ze szkoła prowadzona przez Pana Bogdana prowadzona jest z „sercem”. Pasje do motocyklów i umiejętności przekazuje swoim kursantom w każdym calu ☺️ Ocena na 6+ !! Dziękuje Wam za zdobyte umiejętności ☺️
Krystian Chrapek
Krystian Chrapek
2023-05-26
Super szkoła począwszy od Pań w biurze po najlepszego instruktora Bogdana . Egzamin na prawo jazdy kat . A zdany za pierwszym razem ! Polecam w 100%
Michalina Smoleń
Michalina Smoleń
2023-05-19
Szczerze polecam. Kurs przebiegł szybko i sprawnie, nie było problemu z umawianiem się na wybrane godziny jazd. Dojazd do placu manewrowego jest dobry. Istnieje możliwość jazd na obniżonym motocyklu. Instruktorzy fachowo przekazują wiedzę i zwracają uwagę na poprawną technikę. Do tego miłe i pomocne panie w biurze. Egzamin zdałam bezbłędnie za pierwszym razem, mimo że przed kursem nigdy nie jeździłam na motocyklu.